Dowiedz się, jak identyfikować wartościowych klientów i docierać do nich za pomocą najskuteczniejszych taktyk i oprogramowania marketingu opartego na kontach (ABM).
Account Based Marketing (ABM) to skoncentrowana strategia rozwoju firmy, w ramach której dział marketingu i sprzedaży ściśle współpracują ze sobą, aby stworzyć spersonalizowane doświadczenia zakupowe dla wspólnie zidentyfikowanego zestawu kluczowych klientów o wysokiej wartości.
Strategia ABM umożliwia lepsze współdziałanie między zespołami sprzedaży i marketingu, swoiste "połączenie sił", aby komunikacja dedykowana dla konta kluczowego klienta była zsynchronizowana. Motywacja? Wyższe przychody w krótszym czasie. Marketerzy używający ABM, zamiast tworzyć komunikację do szerokich grup docelowych, wraz ich wysiłkami w zakresie generowania leadów, ściśle współpracują ze sprzedażą w celu zidentyfikowania kluczowych potencjalnych klientów, a następnie dostosowują spersonalizowaną komunikację i kampanie do osób decyzyjnych potencjalnego kluczowego klienta.
Account Based Marketing pozwala wcześnie zidentyfikować i wyeliminować mniej wartościowe dla Ciebie firmy i zapewnić harmonię w działaniach Twojego marketingu i sprzedaży. Twój zespół może znacznie szybciej wskoczyć w istotne procesy angażowania i zadowolenia tych klientów. ABM pomaga Twojej firmie pracować i komunikować się z klientami o dużej wartości w sposób dedykowany specjalnie do nich (tak jakby były to indywidualne rynki). W ten sposób - wraz z personalizacją podróży kupującego i dostosowaniem całej komunikacji, treści i kampanii do tych konkretnych kont - zobaczysz większy zwrot z inwestycji i wzrost lojalności klientów.
Zanim przyjrzymy się dodatkowym zaletom Account Based Marketingu oraz konkretnym taktykom, które możesz wdrożyć w swojej firmie, przyjrzyjmy się jej powiązaniom z inną ważną strategią: Inbound Marketingiem. Często te strategie są postrzegane jako całkowicie różne byty. Jednak mogą się one uzupełniać.
Nawet gdy Twoja baza klientów rośnie, zespoły marketingowe odczuwają coraz większą presję, aby bezpośrednio wpłynąć na wzrost przychodów firmy. To główny powód, dla którego ABM cieszy się znacznym zainteresowaniem. ABM skupia się na relacjach na Twoich kontach o największych szansach i najwyższej wartości.
Załóżmy na przykład, że sprzedajesz drogi produkt SaaS lub usługę konsultingową. Zamiast przyjąć podejście całościowe, starając się dotrzeć ogólnie do małych i średnich firm, możesz zacząć od skupienia się na zidentyfikowaniu i dotarciu do potencjalnych klientów , które mają największe potrzeby i wymagany budżet. Dzięki połączeniu wysiłków oraz zasobów, marketing i sprzedaż mogą skuteczniej angażować i konwertować dokładnie takich potencjalnych klientów.
W rzeczywistości zyskują "luksus spowolnienia", tak aby opracować przemyślane, dedykowane podejście, które podnosi szanse na zwiększenie zaangażowania. W czasach, gdy kupujący coraz częściej kładą nacisk na komunikaty dostosowane do potrzeb ich działalności, a nawet osobistych interesów w firmie, takie przemyślane podejście ma jeszcze większe znaczenie. ABM wymaga, aby Twój marketing i sprzedaż docierały i angażowały w spersonalizowany sposób, odpowiednie osoby decyzyjne po stronie Twojego potencjalnego klienta. Dedykowane i spersonalizowane podejście jest możliwe, gdy celem działań marketingowych i sprzedażowych jest kilku wybranych, wartościowych potencjalnych klientów. Do tego sprawia, że potencjalni kupujący będą bardziej otwarci na Twój przekaz i rzadziej zignorują Twoje treści i komunikaty.
Istnieje wiele korzyści związanych z Account Based Marketingiem. Niektórzy twierdzą, że ABM jest najskuteczniejszy dla firm B2B, które sprzedają do kilka dużych kluczowych klientów lub klientów o określonej wielkości w określonej branży. Inni twierdzą, że ABM może pracować dla organizacji B2B dowolnej wielkości, o ile koncentruje się na klientach o dużej wartości.
Według nas ABM jest strategią win-win dla Twojej sprzedaży, marketingu i Twoich klientów. Poniżej znajdziesz listę najczęściej wymienianych zalet Account Based Marketingu.
Account Based Marketing doskonale uzupełnia podejście oparte na dotarciu do kluczowych klientów, które zespoły sprzedaży stosują od lat. Dzięki zaangażowaniu marketingu, zespoły sprzedaży mogą lepiej spersonalizować proces pozyskiwania klientów. Spersonalizowana komunikacja marketingowa do wybranych osób decyzyjnych klienta kluczowego zakupowego zwykle przyspiesza proces sprzedaży, umożliwiając przedstawicielom handlowym osiągnięcie lepszych wyników i szybsze zamykanie większych transakcji.
Strategia ABM przynosi korzyści, ponieważ dział sprzedaży postrzega zespół marketingowy jako zaufanego sojusznika w realizacji strategicznej misji pozyskiwania kluczowych klientów. Zamiast dostarczać mu niskiej jakości leadów, marketing działa w parze ze sprzedażą na określonej liście, zgodnie z którą oba zespoły uznają tych prospektów za najbardziej obiecujące cele.
W rzeczywistości 84 procent firm korzystających z ABM twierdzi, że zapewnia wyższy zwrot z inwestycji niż inne kampanie marketingowe. Cennym elementem dodatkowym jest to, że ABM wzbogaca zespół marketingowy o znacznie głębsze zrozumienie ogólnej grupy docelowej firmy. Dział marketingu może wykorzystać ten wgląd w to, jakie treści i komunikaty rezonują najlepiej oraz wzmocnić wyniki swoich innych działań.
Twoi klienci również dostrzegą zalety ABM w postaci lepszego doświadczenia (lepszy Customer Experience). Kupujący wolą spersonalizowane interakcje, a ABM właśnie to zapewnia. Dostarczanie ukierunkowanych oraz wartościowych (z punktu klienta) treści i wiadomości wymaga sporo pracy, a klienci to rozpoznają i doceniają.
Połączenie osób z działu sprzedaży i marketingu w spójny zespół ABM jest sekretem sukcesu. Bez tego, Twoi klienci będą otrzymywać fragmentaryczne (i czasem niespójne) doświadczenia, ponieważ (tak jak ma to miejsce w wielu firmach) marketing i sprzedaż będą podzielone w swoich działaniach. Sukces połączenia marketingu i sprzedaży, zaczyna się od jasnej komunikacji między przedstawicielami handlowymi a marketerami, tak by wspólnie utorować sobie drogę do efektywnej współpracy z kluczowymi decydentami.
Współpraca nad uzgodnieniem ostatecznego celu programu ABM pomaga w zsynchronizowaniu marketingu i sprzedaży oraz w ustaleniu najbardziej odpowiednich klientów docelowych i najlepszej strategii dotarcia do nich i ich zaangażowania. Podczas gdy głównym celem jest zdobycie nowych, kluczowych klientów lub rozszerzenie współpracy z istniejącymi klientami, osoby odpowiedzialne za marketing i sprzedaż powinny określać mniejsze cele, które wpisują się w osiągnięcie większych celów. Te etapowe cele mogą obejmować:
Więcej praktycznych wskazówek jak zintegrować Twój zespół marketingu i sprzedaży znajdziesz w części poświęconej Taktykom ABM.
Niektórzy marketerzy zastanawiają się, czy powinni poświęcić swoje zasoby na ABM czy inbound marketing. Ale to nie jest decyzja albo albo albo. Obie są podstawowymi praktykami w nowoczesnym zestawie narzędzi marketingowych. I faktycznie wzajemnie się uzupełniają. Podobniej jak Batman i Robin czy LeBron i D-Wade. To prawdopodobnie jedne z najsilniejszych duetów, jakie kiedykolwiek istniały. Gdy pracują razem są to siły, z którymi należy się liczyć.
Podobnie jest w przypadku połączenia Account Based Marketingu z Inbound Marketingiem. Możesz się zastanawiać: „Jak dokładnie działa to partnerstwo?” ABM, jak się dowiedziałeś, to wysoce ukierunkowana strategia. Tymczasem inbound marketing jest bardziej fundamentalny - to metodologia i strategia rozwoju pozwalająca przyciągać klientów poprzez tworzenie wartościowych treści, pozycjonowanie w wyszukiwarce i dostarczanie wspaniałych doświadczeń klientom. Inbound marketing pozwala na bardziej organiczne dostarczanie odbiorcom informacji, których potrzebują, kiedy tego chcą. W praktyce wygląda to tak: podczas gdy angażujesz osoby na kontach docelowych spersonalizowaną treścią i interakcjami za pomocą metod wychodzących (e-maile 1-do-1, sekwencje e-maili, rozmowy telefoniczne), możesz wzmocnić swój przekaz w Internecie, korzystając z najlepszych praktyk Inbound marketingu. Innymi słowy, starasz się przyciągnąć klientów docelowych poprzez pomocne, trafne treści. Ponieważ sukces Twojego inbound marketingu zależy od znalezienia Twoich treści online, musisz opracować treść z myślą o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Do tego warto jest zwiększyć zasięg treści za pomocą reklam w Social Media, szczególnie na LinkedIn, które umożliwia tworzenie reklam opartych na koncie.
Kiedy marketing i sprzedaż mają podobny sposób myślenia - jak pozyskiwać najbardziej wartościowych i kluczowych klientów - mogą współpracować wokół wspólnego celu. Pierwszym krokiem jest wspólne opracowanie strategii ABM, tak aby sprzedaż i marketing mogły współpracować jako części wspólnego „zespołu ABM”. W praktyce oznacza to, że marketing koncentruje swój budżet na potencjalnych klientach, które sprzedaż uważa za najważniejsze. Dział sprzedaży i marketingu zgadzają się co do planu komunikacji, przekazów oraz treści, realizowanej przez każdą ze stron oraz wskaźników oceny sukcesu (KPI).
Taktyki ABM są elementami składowymi Twojej strategii. Zapoznaj się z poniższą listą, aby upewnić się, że Twoje wysiłki i inwestycja w Account Based Marketing odniesie sukces.
Chociaż uruchomienie programu ABM wymaga wspólnego wysiłku i wstępnej pracy, sukces jest w zasięgu każdej organizacji B2B. Dlaczego więc niektóre firmy mają trudności z uwolnieniem pełnego potencjału przychodów dzięki ABM?
Account Based Marketing nie musi być przytłaczający. Pracując nad strategią i taktykami, które wymieniliśmy powyżej, i wdrażając oprogramowanie - takie jak oprogramowanie ABM firmy HubSpot - do wspólnego wykorzystywania przez zespół marketingowy i sprzedażowy, efektywniej identyfikujesz cenne konta, zmniejszasz wszelkie tarcia wpływające na koło zamachowe Twojej sprzedaży i rozwiniesz swoją firmę i jej przychody.
Cyfrowa 6
Szczecin, 71-441
Zadzwoń: +48 575 980 150
Napisz: info@brandrocket.pl