Case studies

Business Reporting & Advisory Group

Autor: Brandrocket | 2022-06-10 08:50:22

10 cech dobrej strony www dla restauracji

Restauratorzy myśląc o stworzeniu strony internetowej dla swojej restauracji zastanawiają się nad tym, co tak właściwie powinno się na niej znaleźć. Statystyki pokazują, że nawet 80% konsumentów przed odwiedzeniem restauracji, szuka wcześniej informacji o niej w Internecie. Ma to więc ogromne znaczenie, aby dobrze zaprezentować się w sieci, bo w praktyce decyduje to o ilości odwiedzających dany lokal. Strona musi być czytelna, atrakcyjna i stanowić swoisty „wabik” dla amatorów dobrego jedzenie. Poniżej przygotowaliśmy więc konkretne wskazówki oraz porady dotyczącego tego, co powinna zawierać strona restauracji, aby przyciągnęła jak największą liczbę klientów.

  1. Galeria zdjęć
    Zdjęcia potraw to zdecydowanie pierwsza rzecz, o której trzeba pamiętać tworząc stronę internetową dla restauracji. Smakowite jedzenie to największy atut i trzeba to wykorzystać. Duża większość ludzi jest wzrokowcami, zatem co zobaczymy jako pierwsze, to to z nami zostaje. Jeśli będą to atrakcyjne i smacznie wyglądające potrawy, to będzie to doskonała wizytówka restauracji. W końcu każdy z nas chce zobaczyć potrawę, którą miałby zjeść. Warto pamiętać, aby zamieścić rzeczywiste zdjęcia serwowanych w lokalu potraw. Pokazywanie zdjęć kupionych z ogólnodostępnej bazy fotografii, to nie tylko utrata wiarygodności, ale może też być rozczarowaniem podczas wizyty w lokalu, gdzie prezencja dań będzie się różnić od tego, co klient zastanie na miejscu. Więcej o sesjach zdjęciowych dla restauracji pisaliśmy tutaj 
  2. Ciekawe wnętrze
    Jeśli już o zdjęciach mowa, to kolejnym elementem wartym zaprezentowania są zdjęcia wnętrza lokalu. Powinniśmy je pokazać, szczególnie jeśli jest atrakcyjne i godne uwagi. Wystrój lokalu nie jest może najważniejszym elementem, ale odgrywa istotną rolę przy wyborze restauracji. Warto więc go wyeksponować na stronie, aby zachęcić do odwiedzenia danego miejsca.
  3. Menu przede wszystkim!
    Menu to oczywiście pierwsza rzecz, jaką poszukują internauci. Jeśli go nie zamieścisz, stracisz potencjalnego klienta. Goście chcą znać zarówno dania jakie możesz im zaoferować oraz ich ceny. Mało kto lubi decydować się w ciemno i bez wstępnego rozeznania, zaryzykować przyjście licząc, że akurat znajdzie tu coś dla siebie. Takie więc informacje to konieczność, jaką powinna mieć każda strona internetowa dla restauracji. Dobrze, jakby znalazły się tu też zdjęcia potraw, nie każdemu nazwa coś mówi. Jeśli nie ma takiej możliwości, to zadbaj przynajmniej o dobre opisy. Im bardziej finezyjne, tym lepiej, samo „kotlet z surówką” to trochę za mało…
  4. Zamawianie online
    Pandemia pokazała nam, jak duże znaczenie ma możliwość składania zamówień online. Wiele lokali gastronomicznych zdecydowało się na wprowadzenie usługi e-commerce, do zakupy i płatności poprzez swoją stronę internetową, dzięki czemu unikają płacenia wysokich prowizji za te samą możliwość przy korzystaniu ze stron pośredników. Jest to nie tylko szybkie i wygodne, ale również bezpieczne - pomijamy operowanie gotówką i wychodzenie z domu. Jeśli Twoja restauracja nie oferuje dowozu, to opcja zamawiania online jest rzecz jasna zbędna. W takim przypadku dobrym rozwiązaniem jest przynajmniej umożliwienie rezerwacji stolika. Może odbywać się to poprzez telefon, specjalny formularz lub chatbot. Niewątpliwie takie opcje to dodatkowy atut i ułatwieniem dla odwiedzających.
  5. Dane kontaktowe
    Jeśli nie masz możliwość składania zamówień online, to przynajmniej zadbaj o to, aby dobrze widoczne były Twoje dane kontaktowe, a przede wszystkim numer telefonu do rezerwacji i szybkiego kontaktu. Powinny one znaleźć się nie tylko w zakładce kontakt, ale również w stopce strony internetowej, bo to tam internauci instynktownie szukają tego typu informacji. Numer telefonu można dodatkowo umieścić w okolicach paska menu, wtedy będzie widoczny niemal cały czas. Jakie jeszcze informacje umieścić? Na pewno wszelkie niezbędne, choć podstawowe, takie jak: adres (najlepiej z mapą), godziny otwarcia lokalu, adres e-mail, chatbot lub formularz kontaktowy.
  6. Social media
    Jeśli prowadzisz swój fanpage na Facebook i/lub Instagram, to warto umieścić na stronie ikonkę odsyłającą do Twojego profilu. Z marketingowego punktu widzenia istotne jest, aby restauracja posiadała aktywne profile w mediach społecznościowych. Dzięki temu Twoi obserwatorzy będą informowani na bieżąco o zmianach w menu lub godzinach funkcjonowania, jak również będą wiedzieć o nowościach i promocjach. Będzie to dużo prostsze i szybciej trafi do dużej grupy odbiorców, niż umieszczanie takich informacji bezpośrednio na stronie.
  7. Opinie
    Dobre opinie to dobra wizytówka. Są one ważne, ponieważ przed zakupem często sugerujemy się zdaniem innych osób, które miały już okazję skorzystać z tych usług. Warto więc założyć wizytówkę w Google, aby można było daną restaurację ocenić. Jeśli uczciwie prowadzimy swój lokal, jedzenie jest dobrej jakości i nie podpadniemy gościom, to pozytywne opinie na pewno poprawią jego odbiór.
  8. Historia
    Jeśli Twoja restauracja to z dziada pradziada rodzinny interes lub założyłeś ją, bo wynikało to z Twojej pasji, talentu i pomysłu - pochwal się tym! Zakładka „O nas” to miejsce, gdzie można zawrzeć wszystko o lokalu. Przedstaw tu swoich ludzi, przede wszystkim swojego szefa kuchni i opowiedz o tym, dlaczego prowadzisz taki lokal, jaki rodzaj kuchni prezentujesz oraz jaki masz cel.
  9. Aktualizacja
    Nawet jeśli prowadzisz aktywne Social Media, gdzie na bieżąco informujesz o nowościach i zmianach pamiętaj, aby informacje na stronie były również aktualne. Szczególnie chodzi o menu, ceny i godziny otwarcia. Unikniesz wtedy nieporozumień i zarzutów, że coś komuś zostało przedstawione inaczej i spodziewał się czegoś, co już nie jest aktualne.
  10. Sprawy techniczne
    Tak jak każda strona internetowa, tak i strona dla restauracji, powinna spełniać pewne wymogi techniczne. Chodzi głównie o resaponsywność strony, tzn. można ją swobodnie przeglądać zarówno na komputerze jak i na telefonie, powinna być zoptymalizowana, aby szybko można było ją wczytać, a ponadto posiadać certyfikat SSL oraz być poprawnie zbudowana pod kątem SEO.

Krótko mówiąc, projektując stronę www dla restauracji, powinniśmy skupić się głównie na tym, co można w niej zjeść, jak prezentują się dania oraz jak i gdzie można je zamówić. Tego bowiem szukają internauci, odwiedzając witrynę internetową restauracji. Udostępnij więc klientowi te informacje oraz dopracuj je do perfekcji, aby przekonać go do złożenia zamówienia lub odwiedzenia właśnie Twojego lokalu.