Blog

Employer branding jako sposób na pracowników

W dobie braku pracowników firmy zaczynają szukać sposobów na przyciągnięcie kandydatów. Jak to zrobić? Okazuje się, że nie wystarczy napisać w ogłoszeniu rekrutacyjnym czy na swojej stronie internetowej, że oferuje się „miłą atmosferę w pracy” i „korzystne warunki zatrudnienia”.

Wyrażenia tego typu są już mocno wyświechtane, dlatego należy sięgnąć po nowe sposoby przekazu, dzięki którym znacznie skuteczniej można dotrzeć do świadomości potencjalnych pracowników.

Na czym polega employer branding?

Employer branding to nic innego jak kreowanie wizerunku firmy jako pracodawcy. Działania powinny być skierowane zarówno na zewnątrz, jak i do wewnątrz. Chodzi przecież nie tylko o to, by pozyskać nowych pracowników i pokazać swoją markę jako miejsce atrakcyjne do pracy, ale także utrzymać dotychczasowych pracowników.

Czy wiesz, że…

  • w Polsce tylko 9% firm posiada w swojej organizacji dział employer brandingu,
  • 52% firm deklaruje, że nie ma sprecyzowanej strategii,
  • 83% przyznaje, że takie działania mogłyby przyciągnąć kandydatów do firmy,
  • w najbliższym roku pracodawcy planują inwestować w komunikację wewnętrzną – 14%, zewnętrzną – 12% i social media – 12%

Pokaż się w mediach społecznościowych

Kandydaci, szukając informacji o danej firmie, która oferuje zatrudnienie, często sprawdzają jej profile w mediach społecznościowych. Młode pokolenie oczekuje nie tylko odpowiedniego wynagrodzenia, ale i dobrej atmosfery pracy. Trzeba jednak zauważyć, że standardowe formułki nie przyniosą skutków. Zamiast pisać, że Twoja firma zapewnia „miłą atmosferę”, lepiej pokaż to w mediach społecznościowych. Fotorelacje z imprez integracyjnych, wspólnych wypadów na targi czy konferencje powiedzą więcej niż frazesy, którymi posługują się wszyscy. Instagram jest świetnym miejscem do publikacji tego rodzaju materiału z życia firmy. Potencjalnemu kandydatowi można pokazać uśmiechnięty, zgrany zespół, pracę przy ciekawych projektach, a nawet nowoczesny sprzęt czy dogodną lokalizację – wszystko to może być atutem i przekonać do złożenia CV.

Kreatywnie o rekrutacji

W rekrutacji pomagają też kreatywne kampanie reklamowe. Przykładem, na który można się tutaj powołać jest chociażby kampania PZU. W spotach przedstawiono rozmowy rekrutacyjne – na luzie i z przymrużeniem oka. Marka zmieniła swój wizerunek i otworzyła się na trendy panujące na rynku pracy. Pokazano firmę jako miejsce przyjazne dla kandydata, lekko i przyjemnie. Humorystyczne podejście sprawiło, że filmy były często oglądane i komentowane. Cała kampania reklamowa prowadzona była nie tylko w telewizji, ale także w kinach, na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. Oficjalny kanał na YouTubie doczekał się prawie 2 mln odsłon. Z kolei na Instagramie mogliśmy obserwować Maję, która stawiała swoje pierwsze kroki w firmie.

Szukasz pomysłu na kampanię wizerunkową swojej marki? Chcesz przyciągnąć kandydatów i pokazać swoją firmę jako miejsce przyjazne do pracy? Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

 

Źródła:
businessinsider.com.pl
hrstandard.pl
sprawnymarketing.pl
markapracodawcy.pl
employerbranding.pl

0/5 (0 Reviews)