fbpx

Blog

I Ty możesz zostać copywriterem – rozwiąż test!

Czy każdy może być copywriterem? Podobno nie potrzeba do tego żadnego wykształcenia, ale czy sama kreatywność jest ważniejsza niż ortografia, interpunkcja, styl… itd.? Dlaczego w ogóle ktoś chciałby wykonywać ten zawód? Czy copywritera obsypują dolarami tylko za to, że napisze coś na Facebooka? Z przymrużeniem oka podjęliśmy próbę charakterystyki copywritera i mamy dla Was test – swoje odpowiedzi wpisujcie w komentarzach, a dostaniecie od nas informację zwrotną, czy bylibyście dobrymi copywriterami (uśmiech)

Na dobry początek kilka skojarzeń, dzięki którym sprawdzisz, czy wyobrażasz sobie siebie w roli copywritera.

Copywriter powinien być jak:

  • Sherlock Holmes w „Psie Baskerville’ów” – tropić, szukać, być dociekliwym detektywem, by robić dobry research i śledzić aktualne trendy.
  • Leonardo da Vinci w epoce renesansu – pełny pomysłów, kreatywny w wielu dziedzinach, by dostosować tekst zarówno do e-commerce, ulotki reklamowej, jak i mediów społecznościowych.
  • Chuck Norris w memach – przekraczać granice, sprawiać, że niemożliwe staje się możliwe, by tworzyć innowacyjne rozwiązania i zaskakiwać odbiorców.
  • Hannibal Lecter w kuchni – perfekcyjny w każdym calu, by odpowiednio dobierać słowa i dopracować każde zdanie.
  • Szef kuchni przygotowujący danie główne w drogiej restauracji – tworzyć teksty, kierując się minimalizmem, bo nawet kilka wyrazów może pomieścić ogromną treść.
  • Spodnie ADIDAS – nie podróbki z czterema paskami, by zawsze tworzyć oryginalny content.

Zanim zaczniesz myśleć o pracy copywritera, przemyśl sobie to dobrze – zobacz, jak wygląda rzeczywistość (mrugnięcie)

A teraz czas na długo wyczekiwany test – odpowiedz na pytania i podziel się swoimi odpowiedziami w komentarzu ?

  1. Ile słów stworzysz z liter wyrazu: baobab (zapisz wszystkie)?
  2. Zapisz to zdanie inaczej w 3 wersjach: Zawsze zastanawiała mnie myśl, czy zostać zawodowym copywriterem.
  3. Jak w jednym zdaniu zareklamujesz burgera, nie używając słowa burger?
  4. A teraz opisz grafikowi, jaką grafikę ma stworzyć na podstawie Twojego opisu.
  5. Tekst programisty: „Jak commitniesz i pushniesz to margenij swój branch do developmentu” – jak to przełożysz na język polski? Napisz prosto i marketingowo ?
  6. Wymyśl 15 pomysłów na reklamę żwirku dla kota.
  7. Co odpowiesz na pytanie: Odmieniać logo czy nie?
  8. Napisz 3 slogany do reklamy śrubki.
  9. Klient nie wie, czego chce. Stwórz do tego 3-zdaniowy opis.
  10. W jakim najdziwniejszym miejscu wpadł Ci pomysł na genialny tekst?
  11. Wróć do punktu 6. I odpowiedz na pytanie: masz inne pomysły? ?