Blog

Move To Szczecin – podsumowanie kampanii

Szukasz jej? A ona jest… gdzie? Mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego, Koszalina i Bydgoszczy wiedzą już, że praca jest w Szczecinie. I to nie byle jaka, bo w 11 międzynarodowych korporacjach z sektora usług nowoczesnych. Z naszym przekazem Move To Szczecin dotarliśmy poprzez online i offline do prawie pół miliona osób w Polsce. Czas na podsumowanie naszych działań.

Zobacz prezentację wyników z kampanii

Move To Szczecin to kampania promująca Szczecin jako miasto stawiające na rozwój technologii oraz 11 szczecińskich firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu: Arvato Bertelsmann, Asseco Data Systems, brightONE, Coloplast, Convergys, Dansk Supermarked, DGS, GlobalLogic, Mobica, Metro Services, UniCredit Business Integrated Solutions.

Od researchu do konceptu

Szczecin to miasto poruszające, w którym od lat coraz więcej się dzieje oraz które stwarza coraz to nowe możliwości do dobrego życia i rozwoju. Dlatego pracując nad koncepcją kampanii postawiliśmy na słowo move oraz moving. Ruch, aktywność, odwaga w architekturze oraz dodatkowo skala oraz innowacyjność technologii wytwarzanych i wykorzystywanych w firmach partnerskich kampanii zostały zaprezentowane w na stronie i w kampanii w formie krótkich hashtagów:

#MoveUp – pokazanie możliwości stabilnego rozwoju i kariery w firmach i mieście;

#YourMove – prezentacja oferty pracy w firmach z sektora usług nowoczesnych;

#OnTheMove – miasto, które tętni życiem i oferuje różnorodne możliwości spędzania wolnego czasu;

#TechMove – pokazanie innowacji technologicznych, które są wytwarzane w szczecińskich firmach, a swoją skalą obiegają cały świat;

#TheyMoved – prezentacja opinii osób, które przeniosły się tu i związały ze Szczecinem

#MoveYourBusiness – prezentacja możliwości dla biznesu, jakie stwarza Szczecin

Szukaliśmy spójnej koncepcji, która połączyłaby w sobie zmiany, które dokonały się w Szczecinie, jego naturalne piękno oraz nowoczesność. Jako, że odbiorcami kampanii były w głównej mierze osoby młode spoza Szczecina, w dużej mierze znające języki obce – postawiliśmy na połączenie anglojęzycznych haseł oraz złączenie hasłem Move to Szczecin.

Kanały komunikacji i promocji

Naszym celem była promocja miasta Szczecin poprzez podkreślenie atrakcyjnych opcji zatrudnienia w nowoczesnych centrach usług – BPO, ITO, SSC. To branża, która dynamicznie się rozwija i stwarza wiele możliwości, jeśli chodzi o karierę. Szczecin to miasto, które urzeka zielenią i otwartymi przestrzeniami; miasto w którym można „złapać oddech”, ale które stawia na innowacyjność, odwagę i zrównoważenie. To właśnie te i wiele innych walorów sprawiło, że coraz więcej międzynarodowych firm wybiera na swoją siedzibę właśnie Szczecin. Aby zaprezentować to wszystko, co mieszkańcy Szczecina doceniają na co dzień oraz pokazać rosnące możliwości pracy i rozwoju w Szczecinie – w okresie od 1 października do 31 listopada – przeprowadziliśmy kampanię promocyjną Move to Szczecin. Chcąc dotrzeć głównie do młodych ludzi poszukujących zatrudnienia i chcących rozwijać swoje życie i karierę, wykorzystaliśmy w głównej mierze kanały online, wsparte działaniami offline.

Zaintrygowanie odbiorców

Planując kampanię, nie chcieliśmy aby była to kolejna kampania informacyjna. Chcieliśmy czegoś więcej! Chcieliśmy zaintrygować odbiorców i zachęcić ich do odkrywania tajemnicy. W ten sposób powstał pomysł na zastosowanie teaserów z hasłami: Szukasz jej? Szukasz jego? Dopiero w kolejnym etapie odkryliśmy wszystkie karty: Jest praca w mieście napędzanym technologią. Jest rozwój kariery w mieście napędzanym technologią. O naszej kampanii pisały nawet lokalne media, m.in. Echo Gorzowa.

Kampania outdoor – opracowaliśmy strategię komunikacji oraz przygotowaliśmy całą kampanię w 3 miastach: Bydgoszczy, Koszalinie oraz Gorzowie Wielkopolskim. Na początku kusiliśmy odbiorców teaserem, a następnie w atrakcyjnych lokalizacjach pojawiły się właściwe billboardy oraz citylights. Łącznie o kampanii Move To Szczecin mówiło 21 nośników umieszczonych w 3 miastach.

Czas na Twój ruch!

W kampanii online kusiliśmy użytkowników wizją atrakcji, jakie są dostępne w naszym mieście, przedstawialiśmy ścieżki kariery i wskazywaliśmy, co ciekawego można robić w Szczecinie. Nie zabrakło szczecińskich pasztecików, Szczecińskiej Bucket List oraz wydarzeń kulturalnych i sportowych. Udowadnialiśmy, że niezależnie od pory roku, zawsze można u nas robić coś ciekawego po pracy.

Kampania online – tutaj również zaczęliśmy od opracowania strategii przekazu, a następnie przygotowania projektów. Kampania promowana była zarówno na Facebooku, jak i LinkedIn oraz YouTube. W kampanii promocyjnej wykorzystaliśmy spot video prezentujący możliwości pracy w firmach z sektora BPO, SSC, ITO oraz stworzyliśmy kilkadziesiąt postów promocyjnych ze spersonalizowanym przekazem dostosowanym do grup odbiorców. Działania online były na bieżąco optymalizowane, kierując ruch na specjalnie przygotowaną stronę internetową: www.movetoszczecin.pl, na której znaleźć można było atrakcje Szczecina, zalety i benefity z pracy w międzynarodowych firmach oraz oferty pracy.

Udział w Targach Pracy

– aby wzmocnić dodatkowo komunikację online, zorganizowaliśmy udział firm w w Targach Pracy w Bydgoszczy, podczas których promowane było zarówno miasto Szczecin, jak i oferty pracy w sektorze usług nowoczesnych. Zajęliśmy się kompleksowo przygotowaniem materiałów na wydarzenie, projektami graficznymi oraz organizacją stoiska wystawienniczego, łącznie z transportem.

Akcje promocyjne na uczelniach

– cała kampania była dodatkowo wsparta akcjami promocyjnymi na 6 uczelniach wyższych i 2 Domach Studenta w 3 docelowych miastach.

Podsumowanie w liczbach

W czasie trwania kampanii spotkaliśmy się z wieloma miłymi komentarzami i słowami na temat pomysłu czy oprawy graficznej. Ale doskonałym potwierdzeniem powodzenia kampanii są liczby, które mówią same za siebie. Move To Szczecin to kampania promocyjna, którą zaczynaliśmy budować od samego początku, trwała zaledwie dwa miesiące, w czasie których udało nam się uzyskać następujące rezultaty:

  • 465 000 osób z Polski miało styczność z przekazem kampanii;
  • 64 264 wyświetleń spotu (podczas kampanii);
  • 34 046 sesji na stronie;
  • 11 463 unikatowych użytkowników;
  • 56 sekund – średni czas spędzony na stronie;
  • 76 pozyskanych CV;
  • 3571 unikatowe kliknięcia w logotypy firm;
  • 1489 unikatowych kliknięć w „Aplikuj”;
  • 8300 przejść na strony korporacyjne (strony z ofertami pracy)
  • 49 stanowisk (ze 100) na które zostały zrekrutowane osoby w trakcie trwania kampanii;

So… let’s Move to Szczecin

0/5 (0 Reviews)