Blog

Strona www dobrze zaprojektowana

Z czego powinna składać się strona internetowa i na co zwrócić szczególną uwagę przed oddaniem jej klientowi? Poniżej krótka lista, która powinna pomóc znaleźć najczęstsze problemy.

1. Dobre pierwsze wrażenie

Podobno odwiedzający stronę internetową potrzebuje jedynie 0,05 sekundy, aby sformułować opinię na jej temat i podjąć decyzję, czy na niej zostaje czy wychodzi.

Dlatego tak ważne jest, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Atrakcyjny baner główny, przyciągający slogan, czy czytelne, przejrzyste menu na pewno w tym pomogą.

2. Dobór odpowiednich treści

Dobrze jest stworzyć historię wokół marki, adekwatną do potrzeb potencjalnych klientów. Dobór odpowiednich treści, czytelność poszczególnych sekcji strony, konkretne, jasne nagłówki i przyciski sprawią, że gość wchodzący na stronę od razu będzie wiedział, gdzie się znajduje, co może tutaj znaleźć i jak ma się poruszać.

3. Zdefiniowany cel witryny

Aby dobrze prosperować i odnosić sukcesy w Internecie, witryna musi mieć swój cel.

Dlatego też ważne jest, aby w widocznym miejscu znajdowały się na niej przyciski wzywające do działania CTA (Call To Action) oraz powtórzone były w kilku innych sekcjach, czy podstronach, tak aby zachęcić np. do kontaktu, wysłania zgłoszenia, przejścia do sklepu etc.

4. „Social proof” aby stworzyć zaufanie

Recenzje produktów są 12 razy bardziej wiarygodne niż zwykłe kopie sprzedaży. Warto poprosić swoich klientów, aby przekazali nam referencje i umieścić je na stronie. Cytaty, dobre opinie lub recenzje zapewnią witrynie sukces.

5. Autentyczne obrazy w wysokiej jakości

75% konsumentów przyznaje się do osądzania wiarygodności firmy w oparciu o projekt strony internetowej firmy. Dlatego najlepiej jest używać własnych obrazów, wysokiej jakości zdjęć produktów i kreatywnych ilustracji, które potwierdzą autentyczność firmy.

6. Przestrzeganie przyzwyczajeń

Użytkownicy chętniej przechodzą do strony głównej jednym kliknięciem, gdy logo jest wyrównane do lewej strony. Nie ma więc potrzeby łamać tych przyzwyczajeń. Najlepiej zatem, gdy logo znajduje się w lewym górnym rogu, a pasek nawigacji i wyszukiwania w prawym górnym rogu.

7. Poprawnie wyświetlana wersja mobilna

W 2017 roku smartfony i tablety stanowiły 49,7% wyświetleń stron internetowych na całym świecie. Sprawdź, czy zaprojektowana strona będzie dobrze się wyświetlać i odpowiednio skalować w wersji mobilnej, nie ukrywaj podstawowych elementów. Umieść więcej treści na jednej stronie – ale nie pozwól, by odwiedzający musiał zbyt długo ją przewijać.

Źródło: www.medium.com

0/5 (0 Reviews)