Blog

W Szczecinie mężczyźni jedzą kebaby, a kobiety są piękne

On zje kebaba albo burgera, pokrzyczy na stadionie, a potem pojeździ na rowerze. Ona woli napić się kawy, zjeść dobre śniadanie i wyjść do kosmetyczki, a potem na siłownię. Łączy ich wspólny chill na plaży i wydarzenia kulturalne. I oczywiście – życie w Szczecinie. Sprawdź, co mówią o mieszkańcach Szczecina statystyki Facebook Insights!

Na co dzień dużo analizujemy. Dane z Facebook Insights to nasz wierny przyjaciel, który dostarcza cennych informacji na temat odbiorców, do których kierujemy skrojone na miarę kampanie reklamowe i dedykowany content. A że jesteśmy lokalnymi patriotami, postanowiliśmy też sprawdzić, co Facebook wie o Szczecinie.

Many ze Szczecina je kebaby

Na czym osadza się szczecińska tożsamość? Według statystyk Facebook Insights okazuje się, że wcale nie na pasztecikach i paprykarzu. Dowiadujemy się, że szczeciński macho najbardziej zainteresowany jest kebabami i burgerami. Na kolejnym miejscu preferencji żywieniowych znajdują się jeszcze steki. Ale nie oznacza to wcale, że szczeciński mężczyzna to tylko kaloryczne pożywienie. O nie! Na kolejnych pozycjach zainteresowań znajdziemy strony związane z aktywnością fizyczną: Rowerowy Szczecin i szczeciński rower miejski. Zbędne kalorie pomaga też spalić wierne kibicowanie naszej Pogoni. Panowie marzą o nowym stadionie i lepszym Szczecinie. Obserwują profil Prezydenta miasta i mówią o tym, co ich boli na Hejted: Szczecin. W wolnym czasie interesują też historią Szczecina (Festung Szczecin i Dawno Temu w Szczecinie). W pierwszej dziesiątce zainteresowań szczeciński mężczyzna umieszcza profil o mistrzach parkowania i prosi Darka Wdowczyka, by wrócił.

Wykształcony i zaangażowany

Co jeszcze możemy się dowiedzieć ze statystyk grup odbiorców? Panowie ze Szczecina w większości posiadają wyższe wykształcenie – aż 69%. Ponad 50% mężczyzn deklaruje pozostawanie w związku i w związku małżeńskim, zaledwie 34% to single. Jeśli chodzi o korzystanie z Internetu, to często robią to za pośrednictwem komputera, a jeśli już siadają do telefonów, to preferowany jest Android (55%), z kolei po iPhone’a sięga ledwie 10%. Mężczyźni w Szczecinie trudnią się pracą na stanowiskach powiązanych z zarządzaniem, produkcją i usługami administracyjnymi.

Najpierw kawa, potem uroda

Szczecińska szmula wcale nie jest taka pospolita. Z miłą chęcią sięga po dobrą kawę i pyszne śniadania. Interesuje ją kuchnia włoska, dania z ziemniaka, ale na liście jej preferencji są również krewetki i sushi. Widać, że jest skłonna do próbowania nowości i bardziej wykwintnych (niż kebab) smaków. A na deser oczywiście – lody. Kobieta ze Szczecina wysoko na liście swoich zainteresowań ma gabinet kosmetyczny. Po porannej kawie i zdrowym śniadaniu czas zająć się swoją urodą. Lubi zadbać nie tylko o wygląd, ale i kondycję, więc i siłownia na tej liście się znajduje. Podczas, gdy Many jeździ w Szczecinie na rowerze, szmula woli wyciskać siódme poty na siłowni czy zajęciach grupowych. A jeśli chce się zrelaksować, to korzysta z uroków szczecińskiej plaży na Wyspie Grodzkiej. Nie zapomina też o atrakcjach dla swojej rodziny – z chęcią odwiedza papugarnię.

Wykształcona mężatka

Kobieta mieszkająca w Szczecinie może pochwalić się wyższym wykształceniem i życiową stabilizacją. Aż 40% deklaruje bycie w związku małżeńskim, a kolejne 26% bycie w związku. Singielki stanowią z kolei 26%, a zaręczone tylko 8%. Zajmują głównie stanowiska związane z zarządzaniem, sprzedażą i usługami administracyjnymi, a także gastronomią i opieką. Podobnie, jak mężczyźni, częściej sięgają po telefon z Androidem, ale nieco więcej, bo 14% korzysta z iPhone’a.

Para idealna w Szczecinie

Gdy zaczniemy analizować statystyki łącznie dla mężczyzn i kobiet w naszym mieście wyłania się z nich obraz pary idealnej. Na pierwszym miejscu w zainteresowaniach znajduje się Wyspa Grodzka – widać, jak bardzo jednak brakuje nam plaż i morza. Na następnych pozycjach plasują się nasze preferencje kulinarne: kebaby, burgery, krewetki i nieco dalej ziemniak i lody. Z życia miasta interesuje nas profil Prezydenta Szczecina, Hejted: Szczecin oraz Szczeciński rower miejski. Ale żyjemy nie tylko tym, co dla ciała, równie mocnych wrażeń dostarczamy naszym duszom. Interesuje nas chociażby Szczecińska Agencja Artystyczna, Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia oraz Teatr Polski i Teatr Współczesny.

Przeczytaj też o naszej kampanii dla miasta Szczecin.

Nie tylko Szczecin

Facebook Insight wykorzystujemy nie tylko do tego, by podejrzeć, co robią ludzie w Szczecinie, ale w każdej kampanii reklamowej i do tworzenia dedykowanego contentu dla naszych klientów. Badanie zainteresowań pozwala na zdefiniowanie grup odbiorców. Jeśli wiesz, kim jest Twój odbiorca, możesz znacznie trafniej przygotować post, grafikę czy reklamę. Często statystyki z Facebooka wykorzystywane są też do wstępnego badania rynku. Chcesz wiedzieć więcej? Umów się z nami na kawę, a pomożemy Ci poznać Twoją grupę odbiorców.

0/5 (0 Reviews)